איך בוחרים נכון מדפים למחסן – המאמר שלא תרצו לפספס!

מחירים ללא תחרות! תנסו אותנו ותגלו!


תכנון נכון של המחסן העסקי או הביתי מתחיל בהתקנת מדפים ושאר פתרונות אחסון. המחשבה שאנחנו נשקיע כעת בעיצוב נכון של המחסן תבוא לידי ביטוי במחסן מסודר, נגיש ונוח לשימוש. אם נשכיל להשתמש נכון בכל השטח שעומד לרשותנו נצליח לאחסן בתוך מחסן אחד תכולה רבה. ניהול נכון של מחסן מכל סוג הוא כזה ששם דגש על יעילות. במידה והמחסן שלכם הוא חלק ממערך לוגיסטי מדדי היעילות הופכים חשובים עוד יותר. אנו נסביר כאן איך בוחרים נכון מדפים חזקים, שימושיים, מעוצבים, נוחים לשימוש, בטיחותיים וניתנים להתאמה אישית.

מה חשוב מאוד לדעת לפני שבוחרים מדפים למחסן?

אל תמהרו לבחור במדפים זולים או יקרים מבלי לוודא שאתם אכן מקבלים תמורה ראויה בעד התשלום ומענה מלא לכל הצרכים והציפיותאיור מדפים תעשיתיים שלכם. על מנת לבצע בחירה יעילה מבחינה ארגונית, לוגיסטית וכספית כדאי לכנס את צוות המחסן לישיבה ולהגדיר יחד עמם את הצרכים של הארגון ואת מערכת המידוף המושלמת. חשוב לשאול אותם מה הם היו רוצים לשפר במערכת המדפים הקיימת וכיצד הדבר עתיד לבוא לידי ביטוי בעבודה היומיומית. בהתאם לתשובות שתקבלו מאנשי השטח במחסן תדעו היכן כדאי להשקיע ומדוע. את הישיבה תסיימו כאשר אתם יודעים אלו פונקציות מערכת המידוף החדשה שלכם צריכה למלא.

הגדרת מדדי יעילות

מחסנים מעצבים ומאבזרים בראש ובראשונה על פי שיקולים של יעילות ובטיחות. על מנת לסייע לכם לעשות זאת הרכבנו כאן רשימה של מדדי יעילות. אם אתם מעוניינים במחסן יעיל שתומך בקידום של עסק, חוסך לכם כסף ומונע בזבוז של שעות עבודה – כדאי לכם לדעת שמחסן טוב נבחן על פי הפרמטרים הבאים:

  1. אופציה לקליטת סחורה מהירה בכל שעה
  2. אופציה להוצאת סחורה מהירה
  3. ניצול נכון ומלא של שטח המחסן
  4. מניעת תאונות תוך הקפדה על נהלי בטיחות מחמירים
  5. מספר טעויות מינימלי
  6. התמצאות קלה במחסן גם בעבור אלו שאינם מחסנאים
  7. עבודה על פי שיטת אחסון פשוטה
  8. תנאי עבודה נוחים למחסנאים (מחסן שנעים לשהות בו במהלך יום עבודה שלם)

אם נדע לבחור נכון מדפים למחסן נצליח לקצר בצורה משמעותית את זמני הליקוט, את זמני קליטת הסחורה ואת המן שדורש לאיתור פריט.

מדוע חשוב להשקיע במערכת המידוף?

השקעה במערכת מדפים איכותית תאפשר בראש ובראשונה הצגה ברורה, נוחה ומאורגנת של מוצרים בעבור צוות המחסן, העובדיםמדפי אלומיניום תעשייתיים לאחסון והקונים הפוטנציאליים. התחרות בשוק הישראלי והעולמי היא אדירה כך שטיב השירות ומהירות התגובה של העסק עלולים לעלות לו בלקוחות שיעברו אל המתחרים. ההשקעה במידוף מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם בכל התחומים. תהיה זו השקעה נבונה לטווח הארוך מבחינה ויזואלית וגם ככלי לקידום מכירות, פרסום, מיתוג וגיוס עובדים. קחו לעצמכם כמה דקות ונסו לחשוב מה המראה של המחסן שלכם היום מגלה עליכם והאם הוא תואם את התדמית הכללית של העסק.

על מה נשים דגש כשאנחנו בוחרים מדפים חדשים למחסן?

בחירה נכונה של מדפים למחסן תבוא לידי ביטוי בחיסכון משמעותי בעלויות. מדפים הם המפתח לניצול נכון של כל שטח האחסון תוך הבטחת אפשרות של שליפה מהירה ואספקה מהירה. כאשר המדפים מסודרים נכון ופרוסים על פני השטח כולו ניתן לסדר עליהם את כל המוצרים בצורה נגישה ונוחה כך שהעובדים ימצאו במהרה את מבוקשם והלקוחות שלכם ייהנו משירות טוב ומהיר יותר. מחסן מסודר הוא הבסיס לשירות משלוחים מהיר. בשוק התחרותי הנוכחי אספקה מהירה של מוצרים מעניקה לעסק יתרון משמעותי על פני המתחרים. בסופו של יום, ההשקעה במדפים למחסן באה לידי ביטוי בהגדלת נפח המכירות.

אלו מדפים למחסן הם הנגישים ביותר?

פריסה של מדפים בכל שטח הקיר מאפשרת ניצול מקסימלי של שטח האחסון שעומד לרשותכם. אך כאשר אנו בוחרים את המדפים ומתקינים אותם, עלינו להתייחס גם לנגישות ולמצוא פתרונות מהירים ובטיחותיים שיבטיחו גישה נוחה גם אל המדפים הגבוהים או הנמוכים. תכנון חכם יצליח למנוע תקלות, איחורים, טעויות ובעיקר, תאונות שעלולות לגרום לפגיעה פיזית בעובדים ולנזק לרכוש. נבטיח לעצמנו מדפים נגישים כאשר נבחר נכון את מידות המדף (עומק, גובה, רוחב) בהתאם לסוגי המוצרים, אופי השירות ותדירות השליפה. אל תשכחו לוודא שכל מערכת המידוף מחוברת היטב לקירות המחסן ויציבה לחלוטין.

כמה מהר מצליחים העובדים למצוא פריט במחסן?

הדרך הטובה ביותר לבחינה מהירה של יעילות המחסן וטיב מערכת המדפים הנוכחית, היא מעקב אחר המהירות בה עובדי המחסן ושאר עובדי החברה מצליחים למצוא את מבוקשם. מדפים טובים לעסק הם כאלו שמאפשרים התמצאות טובה ומהירה. על העובדים להיות מסוגלים למצוא את מבוקשם במחסן בתוך דקות ספורות. בקשו מהעובדים לספק במהרה פריטים שנמצאים במיקומים בעייתיים מבחינת נגישות ותצליחו לאתר את נקודות התורפה.

מה חשוב לשאול לקראת קניית מדפים חדשים?

מערכת המידוף החדשה עתידה להביא לשיפור במהירות התגובה של העסק, תנאי העבודה, טיב השירות ונפח המכירות. אם אלומה חשוב לשאול לקראת קניית מדפים חדשים? השיפורים שתרצו לראות אצלכם בעסק יהיה עליכם להקפיד לשאול מהו סוג המדף? מהן המידות? מהו המשקל המקסימלי שמערכת המדפים מסוגלת לשאת? מהו חומר הגלם העיקרי? מהו ממד השקיפות? חשוב לזכור שהמטרה היא שיפור היכולת של העובדים למצוא פריטים במחסן בכל שעה.

המטרה תושג בקלות כאשר נבחר המדפים בגודל שמתאים לפריטים שנרצה לאחסן עליהן ונקפיד על שילוט ברור ושיטת אחסון יעילה וקלה ליישום. על חומר הגלם ממנו עשויים המדפים להיות חזק ועמיד. ניתן למצוא היום מערכות מידוף למחסנים עשויות מתכת, עץ ופלסטיק, כך אחד מהחומרים מביא עמו יתרונות וחסרונות.

עץ, פלסטיק ומתכת – מה הכי טוב?

מדפים עשויים הם יהיו עמידים וחזקים יותר בהשוואה למערכות מדפים עשויות פלסטיק, אך חשוב לזכור שהעץ רגיש יותר לבלאי. אם המחסן אינו מאוורר היטב או נמצא באזור לח כדאי להימנע משימוש במדפי עץ. היתרון הגדול של העץ הוא כושר העמסה גבוה.

מערכות מדפים עשויות פלסטיק מתאימות למחסנים בהם נרצה לאחסן פריטים קלי משקל. הפלסטיק אינו מסוגל לשאת משקל גבוה לאורך זמן כך שנשתמש בו רק בעבור פריטים קטנים וקלים. היתרון הגדול של הפלסטיק הוא המחיר הזול בהשוואה למדפים עשויים עץ או מתכת.

מדפי מתכת הם הבחירה המועדפת על רוב בעלי המחסנים. המתכת ידועה כחומר גלם חזק שמסוגל לשאת משקל גבוה לאורך זמן. מדפים עשויים מתכת יהיה ללא כל ספק החזקים ביותר, אך כאשר בוחרים בהם חשוב להקפיד על התקנה בטיחותית ולבצע בדיקת בטיחות מקיפה בכל מתחם העבודה. מדף מתכת שנופל או קורס עקב התקנה לא נכונה עלול להביא לפגיעה קשה בגוף או ברכוש.

איזו מערכת מדפים הכי מתאימה למחסנים גדולים?

בחירת המדפים למחסן צריכה להתבצע רק לאחר עריכה מחקר מקיף והגדרת הצרכים של החנות (כולל גודל ומשקל של פריטים). עליכם להתייחס למאפיינים של האוכלוסייה שעתידה להשתמש במדפים (רק עובדי מחסן, כל צוות החנות, לקוחות צעירים, לקוחות בגיל הזהב) ולבחור בהתאם. אל תשכחו לוודא גם התאמה לשטח של המחסן ואפשרות למעבר נוח ובטיחותי בין המדפים.

אז מה היה לנו בכתבה:

תריס אלומיניום
מקסום השטח-פתרונות אחסון חלונות אלומיניום חדשניים

כשמדובר במקסום מקום בבית או במשרד, שימוש בפתרונות אחסון לחלונות אלומיניום יכול להיות מחליף משחק. אפשרויות האחסון החדשניות הללו מנצלות את המרחב שסביב חלונות שאליו מתעלמים לעתים קרובות כדי לספק פתרונות אחסון פונקציונליים ומסוגננים.

התקשרו עכשיו!
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!